Trajnostna politika
Naša prva in najpomembnejša politika je ozaveščanje, vključitev v trajnostne prakse in sčasoma tesno sodelovanje s trajnostnimi dobavitelji v različnih sektorjih industrije. Posebne politike glede ključnih vsebin so naslednje:
Notranje socialno upravljanje:
- Vsi zaposleni prejmejo uradno pisno pogodbo z podrobnostmi o: odgovornosti, nalogah, pravicah, dopustu, plači, delovnem času in svobodi prekinitvi pogodbe.
- Vsi zaposleni prejemajo zakonsko določeno minimalno plačo ali več, odvisno od obsega in vsebine dela.
- KNMtravel ponuja nadomestilo za nadurno delo in zdravstveno zavarovanje, ki izpolnjuje zakonske zahteve.
- Imamo razvit interni sistem, kjer lahko zaposleni svobodno izrazijo svoje pripombe, pritožbe, skrbi in zadovoljstvo glede podjetja.
- Zagotovljeno je varno delovno okolje, kjer so nameščene omarice za prvo pomoč in redno preverjeni gasilni aparati. Letno usposabljanje o požarni varnosti za vse osebje se izvaja v skladu z zakonom.
- Omogočamo enake možnosti pri zaposlovanju (študentov, invalidov, starosti, narodnosti ali regij) in dostopa do razpoložljivih virov (spodbude, usposabljanja) glede na obseg dela.
Notranje okolje:
- Načelo izklopa vseh naprav in razsvetljave v pisarnah, v času izven delovnega časa . Vsi tiskalniki in računalniki se samodejno nastavijo v način mirovanja, če jih nekaj časa ne uporabljamo. V pisarni v Ljubljani, se klima in razsvetljava samodejno izklopita, ko v pisarni ni osebja. V pisarni v Novem mestu je dodan opomnik "izklop" za stikala za luči in klimatsko napravo.
- Zmanjšano porabo energije izvajamo tudi preko pametne uporabe interne komunikacije z krajšo vsebino e-sporočil in brez prilog, poleg tega za interno obveščanje uporabljamo platforme za skupno rabo, npr.: Teams ali Viva – Engage.
- Pri najemu ali nakupu pisarniške opreme imajo prednost tiste z bolj učinkovitimi funkcijami.
- Tiskani material za promocijo in trženje je zmanjšan na minimum, digitalna oblika pa bo v naslednjih letih prevzela do 80 % vseh vsebin.
- Z nakupom »na velikoˇ« zmanjšamo embalažo pri spominkih in naročamo lokalno pridelane in izdelane izdelke.
- Recikliranje papirja izvajamo tudi tako, da naredimo dvostransko kopiranje ali uporabimo prazno stran za druge namene.
- Recikliranje odpadkov izvajamo na način, da jih pravilno ločujemo v skladu z vladnimi smernicami. 80 % zaposlenih si v povprečju trikrat na teden prinese malico s seboj, kar pripomore k zmanjšanju odpadne embalaže za hrano.
- Živilske odpadke v pisarni zmanjšamo s spodbujanjem "jej, kar prineseš" in "ostanke odnesi domov".
- Zbiramo in recikliramo odpadne baterije.
- Enkratno uporabo plastike v pisarni zmanjšamo za najmanj 50 %, tako da zagotavljamo skupno kuhinjsko posodo in jedilni pribor. Pri naročilu dostave hrane izbiramo ponudnike, ki ponujajo okolju prijazno embalažo hrane.
- Prakticiramo souporabo avtomobila med sodelavci v obeh pisarnah, medtem ko nekateri za prevoz uporabljajo avtobus, kolo in vlak. Delo na daljavo/ od doma velja za tiste sodelavce , ki živijo v bolj oddaljenih krajih.
- Zagotavljamo in urejamo redna interna usposabljanja in izobraževanja na temo trajnosti.
- Povečujemo obisk/udeležbo na trajnostnih delavnicah in seminarjih v prihajajočih letih (Trensend 2022, Zeleni dan/Zelena shema turizma Slovenije 2023).
- Nadaljujemo s sodelovanjem v lokalnih projektih (npr. Misterion, Inter vitis), ki povezujejo dobavitelje iz lokalnih skupnosti in razvijajo turizem.
Dobavne verige:
- Še naprej uporabljamo avtobuse kot glavno prevozno sredstvo za skupine in kjer je le možno izborimo tiste z nizkimi emisijami.
- Javni prevoz (npr. avtobus, vlak, trajekt/katamaran) predlagamo kot možnost pri potovanjih individualnih gostov.
- Razvijamo trajnostne programe, ki vsebujejo elemente lokalnega okolja. Tesno sodelujemo z lokalnimi ponudniki in oblikujemo program, ki vsebujejo elemente lokalne kulture, tradicije, gastronomije, ..
- Izdelamo in posodabljamo seznam trajnostnih nastanitev (predvsem v Sloveniji in na Hrvaškem) in na ta način lahko vedno predlagamo gostom ustrezno opcijo nastanitve
- Sodelujemo z ponudniki namestitev, ki sledijo zakonskemu okviru in zavračajo otroško in obvezno delo ter to sporočamo tudi našem kupcem in gostom preko spletne strani.
Destinacije:
- Kjer je le mogoče, izberemo zanimivosti naravnega, kulturnega in zgodovinskega pomena.
- Izogibamo se množičnim turističnim destinacijam ali ponujamo alternativne predloge, ki upoštevajo trajnostna načela.
- Prevzemamo pobudo pri sodelovanju s partnerji na nacionalni in lokalni ravni za povečanje ozaveščenosti o trajnostnem razvoju turizma.
- Gostom zagotavljamo ustrezne informacije o spominkih in priporočamo tiste, ki so priporočeni s strani EU. Izogibamo se promociji tistih, ki so narejeni iz ogroženih vrst (seznam flore in favne iz CITES).
Odnosi s strankami:
- Gostom in kupcem posredujemo jasna sporočila – brez skritih cen in lažnih obljub
- Varujemo zasebnost posameznikov skozi vse procese komunikacije in spoštujemo politiko GDPR.
- Zagotavljamo informacije o kodeksu ravnanja ter osebnem zdravju in varnosti na izbranih destinacijah.
- Posredujemo alternativne predloge, kadarkoli so na voljo, glede nastanitev, lokalnega prevoza, restavracij, itd.
- Sodelujemo s certificiranimi in usposobljenimi lokalnimi vodniki/spremljevalci in zagotavljamo ustrezne informacije, zlasti na občutljivih naravnih in kulturnih območjih.
- Stranke in lokalni vodniki so dobro obveščeni o kontaktih za nujne primere in o tem, da naša odgovorna oseba v pisarni upošteva smernice in pravočasno obravnava nujne primere.
- Spremljamo in merimo zadovoljstvo in pritožbe strank z našimi ustaljenimi postopki ter po potrebi prilagajamo izdelke in storitve.
- Izvajamo tudi redno komuniciramo z dobavitelji z namenom pridobitve mnenj, komentarjev in različnih pogledov.